Drukarka fiskalna ile raportow

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy tekst jest dla Ciebie. Od 2015 roku wszystka kobieta podróżująca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W działalności w pokojach gastronomicznych możemy wystąpić dwa pewne typy urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, skoro nie ma ona nawet własnej klawiatury. To dodatkowe rozwiązanie kojarzone jest w trudnych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zazwyczaj nie posiadają programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być mało istotnych cech, odróżniających ją od zwykłej kasy finansowej i ułatwiających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona wytrzymałość na zalanie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i funkcjonalną obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla kupującego jaki z niecierpliwością czeka przy stoliku na indywidualne rozliczenie. Dodatkowym atutem istnieje szansę zapisu elektronicznej kopii paragonu, zezwalająca na zapisywanie wydruków np. na kartce pamięci, co powiększa ich ukrywanie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna mieć odpowiednie wymiary, idące na jej naturalne przebywanie na ladzie czy przy stolikach oraz przenoszenie po wszystkim domu, a też świeży i przystępny design. Oprogramowanie gastronomiczne zezwala na prawdziwe monitorowanie sprzedaży i szczegółowe rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej stanowi dla wielu rozpoczynających działalność sam z ważniejszych nakładów, więc warto dodać, że przy zastosowaniu kilku warunków można kupić na ten przedmiot ulgę, wynoszącą nawet 90% ceny kasy. Warto te dobrze wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, żeby być okazję jej sprawdzenia oraz przeszkolenia gości z zasad jej użycia i pomocy z projektami do obsługi punktów restauracyjnych.